tisdag 18 augusti 2009

Därför bör feminister rösta på Sahlin

Chefredaktören för Dagens Arena, Nisha Besara, skriver på Newsmill: Därför bör feminister stödja Mona Sahlin.

Skälen anges som: ingen valfrihet kvar i föräldraförsäkringen, obligatorisk möjlighet att gå upp till heltid (finansiering inte angiven), tvingande 40%-ig kvinnorepresentation i styrelser (vilket betyder att kvinnor som äger företag inte längre är fria att bestämma hur styrelserna ser ut).

Signaturen nickopicko kommenterar, 2009-08-16, 10:27 (kommentar #7):


Jag är feminist och kommer INTE rösta på Sahlin eftersom jag varken vill bli daddad eller inkvoterad.

Angående:

"Hon och hennes regering kommer att dela föräldraförsäkringen. "

Hallå, det går utmärkt att dela den rakt av redan idag. Det är liksom bara att bestämma sig för att dela lika och så gör man det. Jag delade på föräldrarledigheten rmed min man rakt av och började jobba efter 6 månader.

Men jag tycker man ska ha få välja själv!


Klockrent. Feminism var en gång i tiden en kamp för att slippa omyndigförklaras.

Socialdemokrati handlar obehagligt ofta om plikten att istället omyndigförklaras. Ingen valfrihet, men mycket tvång. Lös den motsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar