fredag 13 augusti 2010

Now we're talking arbetslinjen

Sluta snacka, börja handla!

Från Emily Dahlgren:


Hej!

Jag har jobbat hårt för att bli klar med webshoppen och nu kan jag med stolthet säga att det här, det är min affär!

Spana in den och sprid gärna länken vidare:

www.madeinafrica.eu

I september är det dags för mig att åka till Etiopien igen och den här gången ska jag vara där i 6 veckor. Planen är att att ta fram en del nya produkter, starta 3 kvinnor på mikrolån samt att ge många, många barn i slumområden nya kläder.

Följ med mig på min resa genom att läsa bloggen som finns på hemsidan.

Hälsningar
Emily


Från hemsidan:


Målet är att öppna en lokal i Addis Ababa där vi kan stötta utsatta kvinnor att starta egna företag, alltså en variant av mikrolån. Istället för att låna ut pengar köper vi material som kan behövas för att starta företaget och sedan hjälper vi till med utbildning och stöttning och när företaget klarar av att försörja familjen slussas de ut ur organisationen.

Det långsiktiga målet är att satsa på u-länders mest outnyttjade resurs; fattiga ensamstående mödrar. Genom att satsa på lokal företagsamhet inom den målgruppen hoppas vi bidra med en ekonomisk tillväxt med många starka och driftiga kvinnor.


Och jag uppmanar även var och en att arbeta politiskt för totalt utplånade tullmurar mellan människorna som bor norr om respektive söder om Medelhavet.

Ett enda jordklot, en enda mänsklighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar