onsdag 16 september 2009

Skön kommentar

He he. I kommentarerna till en artikel blandar sig geniet "null5, 2009-09-15 23:19" in i debatten:


Vi kanske borde införa ett system som avtvingar invandrare att betala tillbaka X antal % av sin lön till välfärden som de gratis utnyttjat efter ankomsten till Sverige. Det kanske vore något för ovannämnda chefredaktör som tycker det är läskigt att få kvar mer i sin plånbok.


På det svarar signaturen "null, 2009-09-16 06:55":


Jag är litte förvirrat över null5's förslag. Jag är en invandrade svensk som hade arbete sedan min första dag i Sverige. Jag har betalt skatt sedan min första dag på samma sätt som mina svenska medarbetare. Jag har betalat själv min inlärning av svenska språk, för att SFI är otillgängligt.Den enda "välfärd" jag hat uttnyttjat annat än vanliga svenskar var Migrationsverket. Samtidigt sparade samhället hela kostnader på min uppväxt och utbildning. Menar du att den X% som jag ska betala är negativ?


Touché! Det är inte invandringen som kostar. Det som kostar är för det första att försörja vuxna arbetsvilliga och kapabla människor som hindras att arbeta. Och för det andra att städa upp när folk blir arga på sakernas tillstånd.

Folk som kommer hit och arbetar är en stor nettovinst för dem själva och för hela samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar